'Met mijn hulp is het zo gepiept.'
Geplaatst: dinsdag 27 januari 2015 om 11:00 | Views: 16489
Auteur: Redactie
PEKELA - Onlangs heeft Ziggo al haar abonnees in de gemeente Pekela een brief gestuurd met de aankondiging van onderhoudswerkzaamheden aan het televisienetwerk. Vanaf 5 januari zijn Ziggo en UPC begonnen aan de integratie van hun systemen. Op donderdag 22 januari voerde Ziggo in Pekela, Winschoten, Delfzijl , Appingedam, Stadskanaal en omstreken werkzaamheden uit om zijn netwerk gereed te maken voor de toekomst. Met servicepunten in de regio en de actie 'Betere TV. Met mijn hulp is het zo gepiept' probeerde Ziggo hulp te bieden.
Na de werkzaamheden betekende dit voor de meeste abonnees dat het beeld op zwart kwam te staan. De abonnees met digitale televisie moeten handmatig volgens het stappenplan van Ziggo de zenders opnieuw instellen. Het nieuwe aanbod omvat meer extra zenders in HD-kwaliteit en alle regionale zenders. Bovendien komt Ziggo binnenkort met nog meer verbeteringen. Wat deze verbeteringen precies zullen inhouden is niet bekend.
Voor wie het stappenplan toch te moeilijk vond, waren er servicepunten in het centrum van Winschoten, Bellingwolde, Blijham, Vlagtwedde, Stadskanaal, Musselkanaal, Ter Apel, Nieuw Buinen, Nieuwe en Oude Pekela, Muntendam, Appingedam, Delfzijl, Zuidbroek en Scheemda. Ook bij enkele elektronicawinkels kon met terecht voor hulp, zoals Poortman in Oude Pekela.
Met de campagne 'Betere TV. Met mijn hulp is het zo gepiept' konden klanten terecht bij de buren die een poster voor het raam geplaatst hadden.
De belangrijkste wijziging voor de instelling van de nieuwe digitale zenders is het netwerk id (5555) en de frequentie 474.000.
Voor wie het stappenplan niet gekregen heeft, kunt u hier alsnog het gehele stappenplan teruglezen.
Bent u inmiddels over op het nieuwe televisienetwerk van Ziggo en UPC?
Stemmen tellen....