Verhoging subsidiebedragen Energiebesparing eigen Huis (SEEH)

Geplaatst: zaterdag 12 september 2020 om 13:30 | Views: 7411

PEKELA - Het Ministerie van Binnenlandse Zaken heeft de subsidie voor energiebesparende maatregelen verhoogd met 10% tot ongeveer 30% van de investering. Het ministerie wil in coronatijd eigenaren extra stimuleren om nu maatregelen te treffen en daar niet mee te wachten. Het is een tijdelijke maatregel die geldt tussen 1 juni en 31 december 2020.

Deze subsidieregeling is bedoeld voor woningeigenaren die minimaal 2 energiebesparende maatregelen willen treffen in hun eigen woning b.v. spouwmuurisolatie en dakisolatie of vloerisolatie en HR++ dubbelglas. Dat is dus nu financieel extra interessant! ​

Algemene voorwaarden voor eigenaar én bewoner
U laat minstens 2 energiebesparende isolatiemaatregelen uitvoeren.
U bent in het bezit van een geldig burgerservicenummer (BSN).
De woning is uw eigendom én hoofdverblijf, of wordt uw hoofdverblijf na renovatie.
Voor de betreffende woning is nog niet eerder een SEEH-subsidie verstrekt.
U vraagt de subsidie aan nadat de maatregelen uitgevoerd en betaald zijn.
De maatregelen zijn uitgevoerd vanaf de openstelling van de regeling op 15 augustus 2019. Voor maatregelen die al eerder zijn uitgevoerd, kunt u geen subsidie krijgen.
U laat de maatregelen uitvoeren binnen de bestaande thermische schil. Dit betekent dat u voor aan- of nieuwbouw aan uw woning geen subsidie krijgt.
U laat alle maatregelen uitvoeren door één of meer deskundige bedrijven met een KVK-inschrijving in de sectie bouwnijverheid (hierna: bouwbedrijf).
Het is niet toegestaan dat de eigenaar én bewoner zelf de maatregelen uitvoert.
Uw aanvraag voldoet aan de voorwaarden van de gestelde minimale isolatiewaarden en oppervlakte-eisen per woningtype. U vindt deze voorwaarden op de pagina: Energiebesparende isolatiemaatregelen SEEH eigenaar én bewoner.

De uitvoerder van de isolatiemaatregelen adviseert over de beste keuzes en ontzorgt de woningeigenaar bij de uitvoering . Kijk ook op het Energieloket Groningen: www.energieloket-groningen.nl/gemeente/pekela

Let op: uw aanvraag dient via de website van RVO (Rijksdienst voor Ondernemend Nederland, regeling SEEH) aan te vragen.

Eerder verschenen:

Bezoekers van volle Georgskirche genieten van grensoverschrijdend concert in Weener
WSS viert 75-jarig jubileum met sportieve activiteiten en feestelijke avond
Hoera Sharon, 30 jaar! 🎉
Martin Haan wint Jelly Beansraadactie bij de CDA caravan op de Schutsemarkt!
Sterke start voor groeiend netwerk van bewonersinitiatieven
WSS-jubileumweekend in Oude Pekela feestelijk van start gegaan
Nieuwe wandelgroep voor korte afstanden van start in Oude Pekela
Gietvloeren in woningbouw: wat je moet weten voor je kiest
Lokale Evenementen vs. Digitaal Vermaak: Wat Kiezen Pekelders?
Veilig ondernemen centraal tijdens drukbezochte ondernemersbijeenkomst
Meneer Jager wint Patat Schnitzelwedstrijd van HSV De Beurs
Karttalent Noah Philips keert sterk terug na elleboogbreuk
Oude kluis op basisschool Groen van Prinsterer onthult historische schat
Veiligheidsdag 19 juni in Oude Pekela gaat niet door
Nieuw coalitieprogramma Pekela: Pekelder PVV, SP en CDA vormen coalitie
Bounce Back sluit succesvol seizoen af en richt vizier op EK in Praag
Eerste Fyzigo Jeugdvoetbaltoernooi bij VV Noordster Oude Pekela groot succes
Muziek, marktkramen en ontmoetingen maken Schutsemarkt Nieuwe Pekela compleet
Pekelder Andrea Groenhof-Weits vertelt op tv over Nationale Wandeluitdaging
Nieuwe Pekela; van bomenbuurt zonder bomen naar dorp met ballen

Reageren

Reacties lezen en schrijven is bij dit artikel niet mogelijk. U heeft geen [MijnPP-account].

5pp5l8u75lnt9n4sq6l8h4p137