Facebook-winactie SuperPrice blijkt een hoax
Geplaatst: donderdag 17 maart 2016 om 13:30 | Views: 25282
PEKELA - Like en deel dit bericht en maak kans op een nieuwe keuken, camper, auto of een complete woninginrichting! Een van de vele 'gratis' winacties van SuperPrice. Menig Pekelder heeft deze Facebook-winactie pagina geliked en gedeeld. Maar kun je ook daadwerkelijk een nieuwe keuken, camper, auto of een complete woninginrichting winnen? Het antwoord laat helaas op zich wachten. Geen enkele gelukkige winnaar heeft zich in de reacties gemeld.
Wil jij een Kia Picanto hebben?delen = oh ja wat gaaf!like SuperPrice
Posted by SuperPrice on Tuesday, March 15, 2016
Wil jij je droomkeuken naar keuze hebben?Delen = ja kom maar brengen.Like SuperPrice
Posted by SuperPrice on Tuesday, March 15, 2016
(y) omhoog als jij deze jacuzzi wilt hebben.Delen = kans makenLike onze pagina!
Posted by SuperPrice on Wednesday, March 2, 2016
Over het bedrijf of de mensen achter SuperPrice is weinig tot niets bekend. Het is niet mogelijk om een bericht te sturen, en het enige dat de Facebook-pagina prijs geeft is dat er elke maand diverse prijzen te verdelen zijn. Kans maken betekent in feite duimpje omhoog en delen: 'Delen = ja kom maar brengen'. Echter kans maken betekent niet dat er ook daadwerkelijk gewonnen kan worden.
Vervuiling tijdlijn
Facebook heeft zijn regels omtrent het 'liken' van pagina's en beschrijvingen van mobiele applicaties aangescherpt eind 2014. Facebook trekt daarmede de touwtjes aan wat betreft het 'liken' van pagina's voor bepaalde doeleinden, zoals het winnen van een prijs. De beheerder van een pagina mag vanaf 5 november 2014 niet meer vragen om de pagina te 'liken', zo staat er in de nieuwe platform policy. Het blijft wel toegestaan om op de pagina te vragen om een bepaalde app te gebruiken, een promotiecode in te voeren of om in te checken.
Vermoedelijk probeerde Facebook met de nieuwe regels tegemoet te komen aan de klachten die er lange tijd waren door met name de winacties op het sociale netwerk. Sommige gebruikers vonden dat daardoor hun tijdlijnen werden 'vervuild. SuperPrice lapt de Facebook policy aan zijn laars en blijft tijdlijnen vervuilen met win en like acties.
Te mooi om waar te zijn
In tegenstelling tot een winactie van een bekend merk, bedrijf of lokale ondernemer geeft SuperPrice dagelijks zo'n drie of vier megaprijzen weg waaronder campers, auto's, keukens en complete woninginrichtingen. Op het Internet zijn deze woorden niet weg te denken: 'als een advertentie te mooi lijkt om waar te zijn, dan is de advertentie te mooi om waar te zijn'.
De HOAX-wijzer
De HOAX-wijzer is een zwarte lijst van bogus (valse) wedstrijden. De website tracht zo goed mogelijk de lijst up to date te houden en doen dan ook een oproep om zoveel mogelijk van dit soort Facebook-pagina's te rapporteren aan Facebook in een poging om, volgens eigen zeggen, paal en perk te stellen aan deze wanpraktijken.
Meer lezen over 'Een bogus wedstrijd op Facebook: wat is het?', klik hier.
De Facebook-pagina van HOAX-wijzer is hier te vinden.